Onthaalcharter

 

    De politiezone engageert zich tot:

    Een laagdrempelig onthaal:

    • Onze kantoren zijn toegankelijk voor iedereen ongeacht sociale, culturele of filosofische diversiteit.
    • U wordt doorverwezen naar de juiste dienst of contactpersoon, ongeacht de wijze waarop u bij onze dienst terecht komt.

    Een aanpak op maat:

    • We garanderen u een aandachtig, beleefd en kwaliteitsvol onthaal.
    • We delen u het aantal wachtende personen mee en, voor zover mogelijk, de te voorziene wachttijd.
    • Er wordt voorrang gegeven aan slachtoffers van fysiek geweld. 
    • Wat u mededeelt, wordt vertrouwelijk behandeld.  
    • Wij engageren ons om wachttijden in telefonisch onthaal te vermijden.

    Een antwoord op elke vraag:

    • Wij behandelen al uw opmerkingen, suggesties, voorstellen en klachten met ernst en professionalisme.
    • Wij informeren u, binnen het wettelijk kader, van de mogelijke gevolgen die aan uw klacht worden gegeven.
    • Wij geven u duidelijke informatie over de procedure en mogelijke doorverwijzing naar andere diensten.
    • Onze briefwisseling vermeldt de gegevens van de betrokken dienst of van de dossierbeheerder.

    Een kwaliteitsvol onthaal kan maar gebeuren met uw actieve medewerking. 

    Wij rekenen op uw medewerking om:

    • onze medewerkers, hun werk en de lokalen die voor u ter beschikking zijn, te respecteren;
    • rechten en privacy van andere bezoekers te respecteren;
    • de aanwijzingen van onze medewerkers op te volgen.