Campagne "Kijken kijken" om elke motorrijder beter te zien!

Een motorrijder blijft kwetsbaar in het verkeer...

Motorrijders leggen ongeveer 1% van alle voertuigkilometers in Vlaanderen af, maar vertegenwoordigen wel 16,6% van alle doden ter plaatse. Ze blijven dus een erg kwetsbare groep in het verkeer. Dat is onder meer te wijten aan het feit dat ze geen beschermend koetswerk om zich heen hebben, terwijl ze toch hoge snelheden kunnen halen.

Daarom lanceerden we een campagne die automobilisten aanspoort om tekijken kijken om elke motorrijder te zien”. Affiches langs de weg worden ondersteund door een radiospot en een online video. Beide zijn gebaseerd op een hilarisch moment uit het tv-programma Temptation Island, waarin een van de deelnemers het verschil uitlegt tussen kijken en “kijken kijken” – zij het in een geheel andere context. De affiches hangen nog tot 5 mei langs de hoofdwegen, de radiospotjes zijn te horen op Studio Brussel, Joe FM, Q-Music en MNM. 

Motorrijders voorzien het onvoorziene met een preventieve rijstijl

Tegelijk geeft de campagne motorrijders tips om gevaarlijke situaties te vermijden. In 3 filmpjes legt SOS Peter, de motorexpert voor motorrijders uit, hoe motorrijders een preventieve rijstijl kunnen hanteren.

Draag de campagne mee uit

Ook jij kan deze campagne mee ondersteunen. Op www.beloofd.be vind je alle campagnemateriaal dat je gemakkelijk kan downloaden en inzetten voor je lokale communicatie. Zo zijn er: banners, affiches, berichten voor sociale media, enz... Zo kan je zelf ook mee het woord uitdragen en lokaal zorgen voor een veiliger verkeer.