Nieuwe BOB-zomercampagne: 'Deze keer ben ik BOB'

Deze zomer zijn er weer volop festivals, barbecues en andere festiviteiten waar iedereen elkaar weer ontmoet na twee coronazomers. De nieuwe BOB-zomercampagne ‘Deze keer ben ik BOB’ wil mensen ertoe aanzetten om niet onder invloed achter het stuur te kruipen.

BOB

De nieuwe BOB-campagne is nodig, want uit een recente studie blijkt dat 19 procent van de Belgen wel eens rondrijdt met een glas te veel op zonder dat ze daar volgens zichzelf de effecten van voelen. Het Europese gemiddelde is 9 procent. Het toont aan dat de Belg nog steeds de impact van alcohol achter het stuur onderschat.

De tijd dat BOB bekeken werd als het kneusje van de groep, ligt al lang achter ons. Of het nu een festival, een barbecue of andere feestgelegenheid is: een BOB kan zich net zo hard amuseren als alle andere deelnemers aan het feest. Zeker nu er de laatste jaren tal van lekkere alternatieven voorhanden zijn voor alcoholische dranken, zoals mocktails en alcoholvrije bieren.

Miss België 2020 Celine Van Ouytsel schaart zich helemaal achter de campagne en is deze zomer de BOB-ambassadrice. Ze ontwierp een exclusief BOB-T-shirt, dat je kan winnen op enkele festivals. Klik op BOB voor informatie over deze online wedstrijd.

Meer info over de BOB campagne vind je hier