Maak vanaf 1 juli een afspraak ONLINE.

Op 1 juli start de politiezone Meetjesland Centrum met onthaal op afspraak!

Voor niet-dringende aangiftes, klachten en meldingen werken wij voortaan op afspraak. Dankzij deze nieuwe aanpak kunnen we onze inwoners een efficiëntere dienstverlening aanbieden met het oog op de uitdagingen van de toekomst.

Deze vernieuwing biedt vele voordelen, zowel voor de inwoners als voor de politiemedewerkers:

  •     Je kan 24/7 een afspraak maken vanop elke locatie via een PC of mobiel toestel

  •     Je verliest niet langer kostbare tijd in de wachtkamer. Je kiest immers het moment dat jou het beste past.

  •     Je krijgt voorrang, wordt dus sneller geholpen en meteen door de juiste persoon. Bovendien wordt er voor elke afspraak voldoende tijd voorzien zodat we in alle rust naar jouw verhaal kunnen luisteren.

  •     Je weet vooraf welke documenten nodig zijn voor je aangifte. Zo riskeer je niet langer om een extra trip naar het commissariaat te moeten maken.

  •     Je geniet meer privacy

  •     Ook onze inspecteurs winnen tijd en kunnen daardoor vaker aanwezig zijn op straat.
     

Hoe maak je een afspraak? Eenvoudig, online of telefonisch

Een afspraak maken kan vanaf 1 juli 2020

Online: 

  •  Via deze link kom je in de agenda terecht.
  •  Kies het feit waarvoor je wil langskomen Opgelet! 1 feit per afspraak. BV: Doe je aangifte van verlies portefeuille, maar wil je daarnaast ook nog een andere aangifte doen, dan dien je 2 afspraken te registreren.
  •  Selecteer een (wijk)commissariaat en een afspraakmoment. Opgelet! Enkel de beschikbare momenten worden weergegeven. Zie je een bepaalde datum of uur niet meer staan, dan is dit afspraakmoment volzet of is het (wijk)commissariaat gesloten.
  •  Vul de gevraagde gegevens in.
  •  Je krijgt een bevestiging van je afspraak via e-mail. Je krijgt eveneens een overzicht van de documenten of andere informatie die je dient mee te brengen. Indien je dat wenst, ontvang je ook een herinnering via e-mail. Via de herinneringsmail kan je de afspraak   nog wijzigen of annuleren. 

 

OPGELET!

    Je afspraak is pas definitief op het moment dat je een bevestigingsmail ontvangt.
    Het maken van een afspraak staat niet gelijk aan het doen van een aangifte. Dat wil zeggen dat we op basis van de ingevulde gegevens geen onderzoek starten.
    Wanneer je niet komt opdagen, gebeurt er verder niets met de gegevens die je ons verstrekte en zullen we jou ook niet contacteren voor een nieuwe afspraak.
     

Telefonisch:

Heb je geen internet of twijfel je of je wel aangifte moet doen? Dan kun je uiteraard telefonisch contact opnemen met het commissariaat op nummer 09/376 46 46 

Een medewerker geeft je graag advies en maakt eventueel voor jou een afspraak.

De mogelijkheid om langs te komen in het commissariaat blijft uiteraard bestaan.  Afhankelijk van de ernst en dringendheid, krijgen de mensen met afspraak voorrang.

Daarnaast willen we graag benadrukken dat de interventieploegen nog steeds 24/24 en 7/7 klaarstaan. Bij dringende hulp of een verdachte situatie, aarzel nooit en bel 101!