Nieuws

Tijdens de coronacrisis verwacht hulplijn 1712 een toename van conflicten en geweld in gezinnen. 
1712 staat klaar om je vragen telefonisch en online te beantwoorden, en lanceert ook een poster met handige tips.
Tips

De politiezone Grensleie sluit vanaf heden en dit tot nader order haar onthaalpunten en het afsprakenloket. Dit om maximaal te vermijden dat de bevolking zich dient te verplaatsen.

Voor een dringende politionele tussenkomst verwijzen wij naar de noodnummers 101 - 112.

Voor vragen gerelateerd aan het coronavirus, belt u naar het gratis telefoonnummer van de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid 0800/14689 of via https://www.info-coronavirus.be/nl/

Voor vragen in verband met een aangifte is het nummer 056/232186 geopend, dit tussen 07u30 en 19u30 op weekdagen en tussen 08u00 en 17u00 in het weekend.

De link op onze website om afspraken te boeken, staat voorlopig op inactief.

Onze medewerkers zullen u doorverwijzen naar “police-on-web”, vragen een klacht via e-mail over te maken of zelfs telefonisch bijstand verlenen, dit om contact te vermijden.

Indien een bezoek aan het commissariaat noodzakelijk is, zijn bijkomende voorzorgsmaatregelen van kracht.

Alle (dringende) interventies op het terrein behouden waardoor de bevolking onverminderd op haar politie kan blijven rekenen.

Wanneer de lokale onthalen terug opengaan, kan u terug een afspraak inboeken.

Beste burgers,

Zoals reeds vermeld in eerdere berichtgeving, blijft de PZ Grensleie tijdens de Coronacrisis de basisdienstverlening, onze kerntaken, verzorgen. 

Wel vragen wij u om onze diensten enkel te contacteren voor (hoog)dringende zaken. Dit kan steeds via de 101. 

Wij u verzoeken eveneens om niet dringende-aangiftes uit te stellen naar een latere datum. Via de module “aangifte op afspraak” op onze website kan u dit eenvoudig online. Heeft u vragen, heeft u geen internet of wenst u hulp om de afspraak te annuleren of te verplaatsen dan kan u altijd telefonisch contact opnemen met ons algemeen nummer 056/510111.

Tot nader order kunnen er enkel afspraken gemaakt worden voor volgende tijdstippen en dit vanaf  17/03/2020:
 
Voor de politiepost in Ledegem betreft dit:
•    Maandag van 13u30 tot 19u
•    Woensdag en donderdag van 9u tot 12u
Voor de politiepost Wevelgem betreft dit:
•    Maandag, dinsdag en vrijdag van 8u tot 12u
•    Woensdag van 13u tot 18u30
•    Donderdag van 13u tot 17u
Voor de politiepost Menen betreft dit:
•    Op weekdagen van 7u30 tot 12u30 en van 16u30 tot 19u30
•    Op feestdagen en in het weekend van 07u30 tot 19u30 
De wijkcommissariaten in Gullegem, Moorsele, Rekkem en Lauwe zijn tot nader order gesloten, maar uw wijkinspecteur blijft telefonisch bereikbaar.
 
Alle communicatie over de aanpak van het Coronavirus gebeurt via de federale overheid. Volg de richtlijnen strikt op. 
Als iedereen aan zijn burgerplicht voldoet beschermen we met zijn allen de zwakke groepen onder ons.
Voor vragen kan u terecht op het nummer 0800/14.689 of op de website https://www.info-coronavirus.be/nl. 
 

Informatie aan de bevolking

Teneinde de verspreiding van het nieuwe coronavirus te beperken heeft de federale regering een aantal maatregelen opgesteld. In het kader van de openbare veiligheid en de algemene gezondheid is het van primordiaal belang dat deze strikt worden opgevolgd. Daarom houden wij als politiezone verscherpt toezicht op de naleving van deze maatregelen.

Om onze kerntaken te kunnen blijven vervullen worden de wijkcommissariaten Gullegem, Moorsele, Rekkem en Lauwe tot nader order gesloten. Uw wijkinspecteur blijft wel telefonisch bereikbaar.

De commissariaten in Menen, Wevelgem en Ledegem van de politiezone Grensleie blijven open en bereikbaar. De voorziene openingsuren van deze commissariaten blijven behouden.

Maak hiervoor uw afspraak via onze website. Heb je geen internet of twijfel je of je wel aangifte moet doen? Je kan altijd telefonisch contact opnemen met de politiezone via volgende nummers: 056/51.01.11 (hoofdpost in Menen) of 056/50.67.82 (lokale post in Ledegem) of 056/43.35.00 (lokale post in Wevelgem).  Een medewerker geeft je graag advies en maakt eventueel een afspraak voor jou.

Heeft u dringende politionele hulp nodig, bel 101 of onze lokale dispatching op het nummer 056/51.01.11.

Wij proberen onze dienstverlening zo optimaal mogelijk te blijven garanderen en vragen begrip voor eventuele vertragingen of andere ongemakken voor wat betreft de niet-dringende zaken.

Alle communicatie over de aanpak van het coronavirus gebeurt via de federale overheid. Heeft u vragen over gezondheid en openbare orde dan kan u terecht op het nummer 0800/14.689. Zo blijven onze noodnummers vrij voor de dringende hulpvragen.

U kan ook terecht op volgende website https://www.info-coronavirus.be/nl/

Andere sociale mediakanalen bieden niet steeds de juiste informatie. Volg de richtlijnen van de federale overheid nauwgezet op.

Identiteitskaart of rijbewijs kwijt? Voortaan maar 1 aangifte meer!

Vanaf maart 2020 is er een nieuwe, vereenvoudigde werkwijze wanneer je jouw identiteitsdocumenten, reispaspoort of rijbewijs verliest of gestolen bent. Je hoeft enkel nog aangifte te doen bij het gemeente/stadsbestuur.