12_Deze keer ben ik BOB

Op 3 december ging de nieuwe BOB-campagne van start. De campagne kreeg de slogan 'Deze keer ben ik BOB mee'.

Op nieuwjaarsdag worden er gemiddeld 26 ongevallen vastgesteld waarbij minstens één bestuurder onder invloed is van alcohol. Dat komt neer op ongeveer 1 op de 3 ongevallen met gewonden. Ook op kerstdag is het aandeel alcoholgerelateerde ongevallen bijna dubbel zo groot als op een gemiddelde dag. Daarom is het tijdens de eindejaarsperiode extra belangrijk om iedereen te waarschuwen voor de mogelijke gevaren van alcohol achter het stuur.

Hoewel de gezondheidscrisis ook dit jaar weer voor een atypisch eindejaar zorgt, zullen er wellicht toch mogelijkheden zijn om elkaar te zien en een glas te drinken. Belangrijk daarbij is om op voorhand goede afspraken te maken wie er nuchter terug achter het stuur kruipt om iedereen veilig terug thuis af te zetten. De BOB-campagne van deze winter speelt in op het nemen van deze verantwoordelijkheid met als slogan ‘Deze keer ben ik BOB’.

Hiermee wordt de nadruk gelegd dat BOB zijn geen taak is die steeds door dezelfde persoon opgenomen moet worden. BOB zijn is een engagement en verantwoordelijkheid die je opneemt, niet alleen ten opzichte van jezelf en de mensen die je vervoert maar ook ten opzichte van de andere weggebruikers.



Door mee te werken aan deze BOB-campagne willen we extra aandacht schenken aan de gevaren van alcohol achter het stuur en op deze manier actief bijdragen tot het verminderen van het aantal slachtoffers van dronken chauffeurs.

Bekijk hier het campagnefilmpje.

 

BOB-campagne