Onze organisatie
Binnen onze politiezone werken 86 operationele medewerkers en 22 CALog-medewerkers dagelijks samen om een vlotte en efficiënte werking van het korps te garanderen. Deze samenwerking is georganiseerd in vier pijlers: Politionele Dienstverlening, PLIF, Strategie & Beleid, en Dienst Intern Toezicht.
1. Politionele Dienstverlening
De teams binnen deze pijler staan in rechtstreeks contact met de burger. Zij zorgen voor de dagelijkse politiezorg en zijn het gezicht van onze organisatie op het terrein.
2. PLIF (Personeel, Logistiek, ICT & Financiën)
Achter de schermen zorgen deze teams voor de essentiële administratieve, logistieke, personeels-, financiële en ICT-ondersteuning. Zij vormen de ruggengraat van onze interne werking.
3. Strategie & Beleid
Deze pijler omvat de dienst Kwaliteitszorg, Kennisbeheer en Communicatie. Samen werken zij aan het verbeteren van onze werking, kennisdeling binnen het korps en een transparante communicatie naar de buitenwereld.
4. Dienst Intern Toezicht
Als onafhankelijk controleorgaan waakt deze dienst over de naleving van interne regels en procedures. Zo garanderen we een integere en professionele werking.
Een overzicht van de structuur van onze organisatie vindt u in ons organigram (Hieronder)
Wens je meer informatie over deze verschillende teams? Klik dan op een team naar keuze in bovenstaande tabel.
Strategie & Beleid |
Politionele Dienstverlening |
PLIF |
Kwaliteitszorg Kennisbeheer Communicatie |
Politioneel Informatiebeheer |
Personeel |
Onthaal | ICT | |
Verkeer | Logistiek | |
Lokale Recherche | Financiën | |
Dienst Maatschappelijke Politie | ||
Wijkwerking | ||
PROA-team | ||
Interventie | ||
Zonaal Wapenbeheer | ||
Lokaal Informatie Kruispunt | ||
Coordinatie |
en |
Steuncel |