Oehoe in beslag genomen in Essen

Op donderdagochtend hebben onze politieploegen een oehoe in beslag genomen in Essen. De roofvogel wordt nu opgevangen door een gespecialiseerd vogelopvangcentrum.

Op donderdag 18 juni trof de politie, in samenwerking met PZ Voorkempen, een oehoe aan in Essen. De roofvogel werd gehouden in een appartement, wat niet beantwoordt aan de minimale huisvestingsnormen voor deze soort.

Op basis van deze vaststellingen werd de oehoe in beslag genomen en overgebracht naar een erkend vogelopvangcentrum. Daar wordt het dier verzorgd en op zijn gezondheid gecontroleerd. 

Labels