Alarmsysteem aangeven

Een alarmsysteem dat uitgerust is met een buitensirene en/of een binnensirene die buiten hoorbaar is, moet verplicht worden aangegeven. Dat kan bij een politiekantoor, of nog gemakkelijker: via www.policeonweb.be.

Wie moet de aangifte doen?

  • Gebruikers van een alarmsysteem die niet aangesloten zijn bij een alarmcentrale moeten zelf hun alarmsysteem registreren.
  • Wie aangesloten is op een alarmcentrale hoeft hiervoor niets te doen. Alarmcentrales doen deze registratie voor hun klanten.
     

Wanneer moet de aangifte en/of afmelding gebeuren?

  • Binnen de 10 dagen na de ingebruikname van het alarmsysteem.
  • Binnen de 10 dagen na de wijziging van de verplichte gegevens.
  • Binnen de 10 dagen na de buitengebruikstelling van het alarmsysteem.
     

Opgelet: Aangezien de registratie gebeurt aan de hand van je identiteitskaart, moet je beschikken over een eID-lezer of een token.

Informatie

Bijlage
Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer ons via het contactformulier of telefonisch via 03 210 40 00.