Klacht of Aangifte

Waar kan je met je klacht/aangifte terecht?

Een onderscheid wordt gemaakt of je je aangifte online (police-on-web), op afspraak bij de wijkpolitie (opgelet: dit is uitsluitend voor inwoners van Ternat, Affligem, Roosdaal,Liedekerke), op het hoofdcommissariaat te Liedekerke kan doen of indien je een interventieploeg ter plaatse moet vragen.
Via deze link kom je in de toepassing terecht, welke je verder zal gidsen naar de te volgen procedure.

  • Selecteer een wijkcommissariaat
  • Kies het feit waarvoor je wil langskomen Opgelet! 1 feit per afspraak. BV: Doe je aangifte van verlies portefeuille, maar wil je daarnaast ook nog een andere aangifte doen, dan dien je 2 afspraken te registreren.
  • Kies, indien een afspraak voor jou aangifte mogelijk is, een afspraakmoment. Opgelet! Enkel de beschikbare momenten worden weergegeven. Zie je een bepaalde datum of uur niet meer staan, dan is dit afspraakmoment volzet of is het commissariaat gesloten.
  • Vul de gevraagde gegevens in.
  • Je krijgt een bevestiging van je afspraak via e-mail. Je krijgt eveneens een overzicht van de documenten of andere informatie die je dient mee te brengen. Indien je dat wenst, ontvang je ook een herinnering via e-mail. Via de herinneringsmail kan je de afspraak nog wijzigen of annuleren. 

OPGELET!

  • Je afspraak is pas definitief op het moment dat je een bevestigingsmail ontvangt.
  • Het maken van een afspraak staat niet gelijk aan het doen van een aangifte. Dat wil zeggen dat we op basis van de ingevulde gegevens geen onderzoek starten.
  • Wanneer je niet komt opdagen, gebeurt er verder niets met de gegevens die je ons verstrekte en zullen we jou ook niet contacteren voor een nieuwe afspraak.

Telefonisch:

Heb je geen internet of twijfel je of je wel aangifte moet doen? Dan kun je uiteraard telefonisch contact opnemen met jouw wijkcommissariaat tussen 8u en 16u:

  • Ternat:                                02 451 45 07
  • Affligem:                             053 64 00 65
  • Roosdaal:                           054 89 13 70
  • Liedekerke:                        053 65 00 55

Een medewerker geeft je graag advies en maakt eventueel voor jou een afspraak.

Aangiftes via de telefoon, e-mail of sociale media zijn niet mogelijk.

Bovendien kan u bij police-on-web zoals steeds online klacht indienen voor kleine misdrijven, uw alarmsysteem aanmelden en politietoezicht aanvragen voor uw woning tijdens uw vakantie of afwezigheid.

Niet-dringende meldingen zoals defecte verkeerslichten, melding verkeershinder,… kunnen wel telefonisch gemeld worden via 053 65 00 65.

In nood, bij dringende interventies (bvb. verkeersongevallen met gewonden), bij elke verdachte situatie of bij feiten waarbij vaststellingen noodzakelijk zijn (inbraak, winkeldiefstal met camerabeelden) of waarbij de daders nog aanwezig zijn, komt de politie ter plaatse. Aarzel nooit en bel 101!

Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer ons via het contactformulier of telefonisch via 053 65 00 65.