Word je vaak telefonisch lastig gevallen door dezelfde onbekende oproeper? Wil je de identiteit van de beller kennen?

Dit kan via de Ombudsdienst voor Telecommunicatie. Hiervoor hoeft de politie dus niet in tussen te komen.

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie kan de identiteit van de oproeper nagaan. Ze starten wel alleen een onderzoek als de feiten vast lijken te staan en als u de precieze data en tijdstippen kan bezorgen. De Ombudsdienst kan de vermoedelijke dader niet identificeren als die vanuit het buitenland belt.

Hoe een klacht indienen?

  • Vul het “Aanvraagformulier voor de identificatie van de vermoedelijke daders van kwaadwillige oproepen” in. Dit formulier kan je terugvinden op de website van de ombudsdienst of in bijlage onderaan deze pagina.
  • Stuur dit formulier (met handtekening!) op
    • per e-mail, ingescand naar klachten@ombudsmantelecom.be 
    • per fax, naar het nummer 02 219 86 59
    • per gewone brief, naar Koning Albert II-laan 8 bus 3, 1000 Brussel.

Meer info? Surf naar de website van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie

 

Bron: Ombudsdienst voor Telecommunicatie

Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer ons via het contactformulier of telefonisch via 050 82 08 00.