Wie is Aidan en waarvoor kan je bij onze digitale wijkagent terecht?

Maak kennis met Aidan! Onze digitale wijkagent, een AI-chatbot die 24/7 beschikbaar is om je vragen te beantwoorden via www.digitalewijkagent.be. Met Aidan willen we onze diensten dichter tot bij jou brengen. 

Onze nieuwe collega helpt je op een toegankelijke en gebruiksvriendelijke manier met niet-dringende politiezaken. Aidan luistert, geeft relevante informatie en helpt je om de juiste stappen te zetten. Een gesprek met Aidan verloopt trouwens anoniem

Waarvoor kan je zoal bij Aidan terecht? 

  • Begeleiding rond wat je moet doen of meebrengen naar een aangifte wanneer je slachtoffer bent geworden van cybercriminaliteit;

  • Informatie over wie je kan contacteren of waar je meldingen kan doorgeven in geval van overlast (bv. lachgas, sluikstorten…);

  • Het doen van een aangifte via police-on-web;

  • Informatie over de stappen die je kan ondernemen bij cyberpesten;

  • Uitleg over onze BuurtInformatieNetwerken (BIN’s);

  • Contact leggen met je wijkagent of de juiste dienst. 

Daarnaast kan je bij Aidan natuurlijk terecht voor preventieve tips en praktische informatie over veiligheid en de politiediensten. Wanneer je een vraag stelt die buiten de bevoegdheden van Aidan valt, word je doorverwezen naar de juiste dienst of het commissariaat. 

Aidan is nog in opleiding! Het kan dus voorkomen dat Aidan nog niet al je vragen perfect kan beantwoorden. Aidan werkt met artificiële intelligentie en moet permanent getraind en gevoed worden. Achter de schermen zorgen wij er dan ook voor dat Aidan continu bijleert, zodat hij je op de best mogelijke manier kan bijstaan. Elke vraag die je stelt aan Aidan, geeft ons de mogelijkheid om Aidan verder te optimaliseren. 

Geeft Aidan een antwoord dat niet volledig klopt of heb je suggesties voor verbetering? Geef je suggestie of opmerking zeker aan ons door! Dit kan heel eenvoudig door tijdens je gesprek met Aidan onder het chatvenster op “Feedback” te klikken. Nadien vul je het formulier en gaan wij aan de slag jouw suggesties en/of opmerkingen. Mogelijk word je gecontacteerd door een van onze medewerkers voor meer informatie. Op deze manier kunnen wij de feedback optimaal verwerken en de dienstverlening van Aidan verder verbeteren. 

Heb je dringend hulp nodig? Aidan kan je alleen verder helpen met niet-dringende politiezaken! Voor dringende zaken blijft het noodzakelijk om rechtstreeks contact op te nemen met de politie via onze lokale meldkamer 015 464 464 of het algemeen noodnummer 101 / 112. 

Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer Lokale Politie Rivierenland via het contactformulier of telefonisch via 015 464 464.