Wat doen bij kwaadwillige oproepen?

Ben jij het slachtoffer van kwaadwillige oproepen/sms-berichten op jouw GSM of op jouw vast telefoontoestel en je wenst de identiteit van de vermoedelijke dader van deze oproepen/sms-berichten kennen, dan kun je klacht indienen bij de ombudsdienst Telecommunicatie.

Er word jou gevraagd om een formulier ( .doc - 343Ko) in te vullen waarop je de precieze data en uren van de oproepen dient te noteren EN DIT FORMULIER TE ONDERTEKENEN.

Indien de ombudsman van mening is dat de feiten aangetoond zijn, heeft hij op basis van jouw binnenkomende telefoonverkeer dat door de betrokken telecomoperator wordt doorgestuurd, als enige opdracht om u de gegevens van de houder van de aansluiting mee te delen (die dus niet noodzakelijk de dader van de oproepen is, aangezien de lijn door derden kan zijn gebruikt) van waaruit de ongewenste oproepen uitgegaan zijn.

De ombudsdienst kan de vermoedelijke dader niet identificeren indien de oproepen gebeurd zijn vanuit een ander land.

In het kader van de bepalingen met betrekking tot de bescherming van de privésfeer, is de ombudsman niet gemachtigd om op te treden. Hij zal dus nooit contact nemen met de vermoedelijke dader van de kwaadwillige oproepen /sms-berichten.

Dit formulier dient binnen de 15 dagen te worden teruggestuurd naar de heer Luc Tuerlinckx, Ombudsman,

  • per E-mail, ingescand naar klachten@ombudsmantelecom.be;
  • per fax, naar het nummer 02 219 86 59;
  • per gewone brief, naar Koning Albert II-laan 8 bus 3, 1000 Brussel.

OPGELET : ZONDER HANDTEKENING IS DIT FORMULIER NIET GELDIG.

Meer info: http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41

Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer Lokale Politie Vlaamse Ardennen via het contactformulier of telefonisch via 055 33 88 88.