Hoe dien ik een klacht ?

Tijdens de pandemische periode vanwege het COVID-19 is het belangrijk om de regels van social distancing te respecteren. Het is tevens onontbeerlijk om een vrije toegang te garanderen tot de politiecommissariaten voor alle burgers die een klacht willen indienen.

3 mogelijkheden : 

info

1°) Voor de dringende klachten, bel de 101 of maak meteen een afspraak in het dichtstbijzijnde commissariaat.

2°) Bij niet dringende klachten, is het voortaan mogelijk een afspraak te maken teneinde in goede omstandigheden onthaald te worden, zonder te moeten wachten en/of een overbodige file te veroorzaken.

Klik op deze link om een afspraak te maken in Ukkel of in de gemeentes Watermaal-Bosvoorde en  Oudergem.

Maatregelen COVID-19

• We vragen je ook steeds de veiligheidsafstand van 1,5 meter met onze medewerkers en andere personen te respecteren.

• We vragen je om jouw handen te desinfecteren aan het onthaal. Hiervoor stellen we desinfecterende gel ter beschikking aan de ingang van het politiecommissariaat.

• Wij vragen U ook om een mondmasker te dragen en uw eigen stylo me te brengen.

3°) Bij Police-on-web kunt u online klacht indienen voor kleine misdrijven zoals

  • fietsdiefstal,
  • bromfietsdiefstal,
  • winkeldiefstal,
  • beschadigingen en graffiti. 

Burgers kunnen tijdelijk, tenminste in deze crisiperiode, de volgende niet-dringende feiten aangeven op police on on web

  • slagen en verwondingen
  • bedreigingen 
  • belaging
  • diefstal zonder geweld
  • oplichting (ook via internet)
  • verlies van voorwerpen of documenten (identiteitskaart, boorddocumenten,...)