Hoe dien ik een klacht in tijdens de coronacrisis?

Naar aanleiding van de huidige situatie betreffende het Coronavirus en de bijkomende maatregelen van de federale overheid, zal onze zone nu ook de nodige voorzorgen nemen met betrekking tot de onthalen in al onze drie commissariaten. Wij willen de gezondheid van de burgers en ons personeel garanderen en het risico op besmette personen niet doen verhogen.

bescherm jezelf

Voor dringende zaken: neem je rechtstreeks contact op met de politie via het algemeen nummer 101 of via onze Dispatching 02 5 639 639. Ga hiervoor niet rechtstreeks naar één van onze politiecommissariaten.

Voor niet-dringende zaken: neem je contact op via het algemeen mailadres van onze zone zpz.5342@police.belgium.eu of dien je een klacht in via het formulier op deze website: https://www.politie.be/nl/e-loket/neerleggen-van-een-klacht.

Indien je een aangifte wil doen voor cybergerelateerde feiten (internetfraude, bedrog, misleiding en oplichting), kan dat via het formulier op deze website: https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/nl/welkom.

Neem dus alstublieft voorzorgen en voorkom het onnodig plaatsnemen in de wachtzalen van onze onthalen. Voor meer informatie, kan je de officiële website van de overheid raadplegen die gewijd is aan het COVID-19 virus: https://www.info-coronavirus.be/nl/