Slachtoffer van cybercrime

Werd u slachtoffer van cybercrime en komt u bij ons een aangifte doen?

Bereid u zo goed mogelijk voor, zodat onze medewerkers u beter kunnen verder helpen:

Cybercrime

Checklist

  • Zorg dat u kunt aangeven wanneer de feiten hebben plaatsgevonden. 
  • Bezorg ons een overzicht van het totaal financieel nadeel dat u geleden heeft.
  • Wat is het rekeningnummer waar uw geld naartoe ging? Breng rekeninguittreksels of schermafdrukken van uw bankapp mee.
  • Werd u telefonisch/via SMS of app-bericht gecontacteerd? Vanuit welk oproepnummer/account werd er gebeld of contact opgenomen. Breng een screenshot of kopie van het oproepnummer van de verdachte en de berichten mee.
  • Heeft u op een link geklikt? Heeft u gegevens moeten ingeven op een website? Gelieve de volledige URL van de effectief bezochte website mee te brengen. U vindt deze in uw browserhistoriek die u terugvindt in het menu van uw browser.
  • Is er sprake van online aankopen? Breng (een foto van) de bankkaart mee of geef het kaartnummer op van de bankaart waarmee de verrichtingen gedaan werden en breng de rekeninguittreksels afgedrukt mee.