Bankkaart

Wat? 

Is je bank- of kredietkaart gestolen of verloren? Contacteer zo snel mogelijk Card Stop om je kaart te blokkeren. Dit kan dag en nacht op het nummer 070 34 43 44. Hierdoor vermijd je dat er misbruik van je kaart wordt gemaakt. Heb je geen financieel nadeel? Ga dan bij je bankkantoor langs voor een nieuwe kaart. Heb je wel financieel nadeel? Dan dien je best ook zo snel mogelijk klacht in bij de politie. Hiervoor heb je het kaartnummer van je bankkaart nodig. 

Hoe? 

Je kan deze aangifte in elk commissariaat doen. Je maakt hiervoor een afspraak.

Meebrengen? 

  • Je identiteitskaart 
  • Het kaartnummer van de bank- of kredietkaart 
  • Rekeningummer dat aan de bankkaart is gekoppeld 
  • Card Stop referentie 

Afhandeling? 

  • Als slachtoffer vertel je over wat je overkomen is.  
  • Als het mogelijk is, worden er bijkomende onderzoeken gedaan.  
  • Indien de verdachte(n) gekend is, wordt deze ook verhoord.  
  • Dit geldt ook voor eventuele getuige(n).  
  • Dit alles noteren we in een proces-verbaal. 
  • Je bankkaart wordt ‘geseind’ in de politiedatabank. 
Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer ons via het contactformulier of telefonisch via 089 47 47 47.