Je gaat niet akkoord met de boete of je hebt een ander probleem omtrent je boete?

De afhandelingsprocedure verloopt via BPost en niet meer via de politie. Hierdoor kan de politie niet meer tussenkomen en heeft het geen zin om ons hieromtrent te contacteren.

De overtreder heeft verschillende mogelijkheden om te reageren:

Via Website

  • Indien de overtreder de overtreding erkent kan deze betaald worden via een overschrijving of rechtstreeks op de website www.verkeersboetes.be (Nederlands).
  • Indien de eigenaar niet de overtreder is, kan hij via de website reageren en/of een document uitprinten om de identiteit van de overtreder te melden (Dit kan maximaal twee maal).
  • De overtreder kan maximaal 1 maal via de website de feiten betwisten.
  • Bezwaar kan ook via een document, enkel te verkrijgen op de site, kenbaar gemaakt worden.

Telefonisch

  • Op het 4-talig Call-center van bpost op telefoonnumer 02 278 55 60
Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer ons via het contactformulier.