Hoe kan ik een klacht indienen of aangifte doen?

Ben je slachtoffer van een misdrijf? Werd je wagen beschadigd? Was je betrokken in een verkeersongeval met gewonden? Je portefeuille gestolen of kwijt? Heeft een onbekende schade toegebracht aan je woning? Aarzel dan niet om aangifte te doen of klacht neer te leggen. Alleen dan kan een onderzoek gestart worden.

Je kan op 3 verschillende manieren aangifte doen:

  1. In ons commissariaat. Voor een vlotte afhandeling, werken wij op afspraak. Je boekt je afspraak online. Klik hier en maak eenvoudig en snel een afspraak met één van onze onthaalmedewerkers op een moment dat het jou past. Via een duidelijk dropdownmenu weten wij meteen waar jij ons voor nodig hebt, en weet jij meteen wat je nog dient mee te brengen. Hier lees je nog eens alles over het online boeken van een afspraak. 
    Maak online een afspraak

    Binnenkort kan je bij ons ook (op afspraak) terecht voor een aangifte via video-call! Via ons afsprakensysteem kan je gemakkelijk je keuze hiervoor aangeven. 

    visual onthaal op afspraak

  2. Via police-on-web. Police-on-web is 24/7 bereikbaar via www.police-on-web.be. Je kan er terecht voor aangifte van bepaalde feiten*, het aanvragen van een vakantietoezicht of het aanmelden van je alarmsysteem.
    (*) Volgende feiten komen in aanmerking voor aangifte via police-on-web:
    - (brom)fietsdiefstal
    - winkeldiefstal
    - vandalisme
    - graffiti
     

3. Ter plaatse: wanneer het dringend is of indien er vaststellingen moeten gebeuren, komt de politie ter plaatse nadat je het noodnummer 101 of 112 belt. Tip! Installeer de APP 112 BE op je GSM. In geval van nood kan je met enkele klikken de hulpdiensten bereiken en wij kunnen je beter en sneller helpen omdat we je locatie kunnen bepalen. 

Maak online een afspraak

 

Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer ons via het contactformulier of telefonisch via 089366800.