Consumentengeschillen

Een handelstransactie tussen een consument en een onderneming verloopt meestal zonder problemen. Soms echter zijn de de geleverde goederen of diensten niet naar wens wat zorgt voor frustratie. Er ontstaat een discussie tussen de klant en de verkoper. Een enkele keer lopen de zaken zelfs zodanig uit de hand dat de politie erbij gehaald wordt. Jammer maar helaas, ook wij kunnen op zo'n moment niet meer voor u doen dan de gemoederen bedaren en trachten te bemiddelen. Als de dialoog tussen u en de handelaar onmogelijk blijkt kan u voortaan voor praktische hulp bij het regelen van consumentengeschillen terecht bij de onlinedienst van de FOD economie: Belmed. http://belmed.fgov.be

Nadat u verschillende vragen heeft beantwoord en u online bent ingelogd, maakt Belmed uw dossier over aan een onafhankelijke, onpartijdige en neutrale bemiddelaar. Deze deelt aan de partijen de verschillende vormen van minnelijke schikking mee en treedt op als raadgever om het geschil te vermijden of op te lossen.

Labels