Verlies of diefstal van je gsm/smartphone?

Heb je je hippe smartphone ergens op een tafel laten liggen of heeft er iemand z'n oog op laten vallen, dan komt je grootste angst uit: je smartphone is weg! Je hebt intussen al verhalen gehoord van mensen die hun smartphone hebben teruggevonden of getraceerd. Maar hoe deden ze dat?

Wat doe je vooraf? Klik hier

Wat doe je nadien?

  • Laat je SIM-kaart blokkeren bij je provider:

Base: 0486 191999

Orange (Mobistar): 0800 95 955

Proximus: 0800 22 800

Telenet: 015 666665

  • Doe aangifte bij de politie

Zorg dat je in het bezit bent van je IMEI nummer, je SIM-kaartnummer en je telefoonnummer.

Alvorens je SIM-kaart te laten blokkeren, probeer je enkele keren naar je ontvreemde gsm te bellen. Noteer de tijdstippen van deze oproepen en geef deze door bij aangifte. Dit is nuttig bij het verder onderzoek door de politiediensten.

Na de aangifte ontvang je een attest van aangifte (eventueel nodig voor de verzekering).

  • Verander alle wachtwoorden die je ooit hebt ingegeven via je smart
Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer ons via het contactformulier of telefonisch via 054 430 430.