Bewakingscamera's

Sinds 25 mei 2018 dienen alle bewakingscamera’s aangegeven te worden via een e-loket. Voor de aangiften die reeds vóór deze datum werden gedaan, is een overgangsperiode van twee jaar voorzien (tot 25 mei 2020) om de gebruikers de tijd te geven de nodige stappen te ondernemen.

Voor de toegang tot het elektronisch loket moet je je identificeren door middel van de elektronische identiteitskaart, een burgertoken, of een unieke veiligheidscode via een mobiele applicatie.

De Camerawet voorziet dat bewakingscamera’s aangegeven moeten worden bij de politiediensten. Deze aangifte moet elektronisch ingediend worden.  

De gebruikshandleiding van dit nieuwe aangiftesysteem voor uw bewakingscamera's is beschikbaar vind je hier.

De helpdesk "Camera" kan gecontacteerd worden van maandag tot vrijdag tussen 9u en 17u op het volgende nummer: 02/739 42 80 of per e-mail.

Meer informatie is te vinden op www.gegevensbeschermingsautoriteit.be 

Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer ons via het contactformulier of telefonisch via 03 491 44 00 .