Maak een online afspraak

Een klacht indienen of een niet-dringende aangifte doen in onze commissariaten kan enkel op afspraak. Uiteraard bel je voor dringende hulp altijd onmiddellijk 101! 

Hoe maak je een afspraak?

  1. Klik hier en je wordt doorverwezen naar een afsprakenmodule.

     
  2. Kies uit de lijst de reden waarvoor je een afspraak wenst.
    • Opgelet! Je maakt per feit één afspraak. Bv. doe je aangifte van een gestolen portefeuille, maar wil je daarnaast ook gestolen boorddocumenten aangeven, maak dan twee (aaneensluitende) afspraken. Zo ben je zeker dat er voldoende tijd kan uitgetrokken worden.
    • Vind je niet wat je zoekt? Bel om je te informeren naar het hoofdcommissariaat op 09 321 76 60. De onthaalbediende helpt je graag verder (ma & do: 8u-20u, di, woe & vrij: 8u-18u en zat: 8u-14u).

       
  3. Kies vervolgens een commissariaat en het moment dat jou past.
    • Je krijgt bovenaan nuttige informatie en een overzicht van de documenten of andere informatie die je dient mee te brengen. Lees dit zeker, het kan je een onnodige verplaatsing besparen.
    • Enkel de beschikbare momenten worden weergegeven. Zie je een bepaalde datum of uur niet meer staan, dan is dit afspraakmoment volzet of is het commissariaat gesloten. 

       
  4. Vul je gegevens in en klik op 'Afspraak boeken'.
    • Je gegevens worden niet verzameld en dienen uitsluitend om je te contacteren i.v.m. je afspraak.
    • Je krijgt een bevestiging van je afspraak via e-mail (enkel als je dit wenst).
    • Je krijgt eveneens een overzicht van de documenten of andere informatie die je dient mee te brengen. 
    • Je afspraak is pas definitief op het moment dat je van ons een bevestigingsmail in je mailbox ontvangt. Kreeg je geen mail? Probeer dan opnieuw een afspraak te maken. 
    • Indien je dat wenst, ontvang je de herinnering ook via mail. Via die herinneringsmail kan je de afspraak achteraf nog wijzigen of annuleren indien nodig.



Heb je geen internet of twijfel je f je wel aangifte moet doen? 

Bel dan 09 321 76 60 (ma & do: 8u-20u, di, woe & vrij: 8u-18u en zat: 8u-14u). Onze onthaalmedewerker geeft je graag advies en maakt eventueel voor jou een afspraak. 

Goed om te weten 

  • Op het hoofdcommissariaat in De Pinte (Florastraat 19) kan je tijdens de openingsuren ook zonder afspraak terecht. Hou er rekening mee dat er voorrang gegeven wordt aan bezoekers met een afspraak. 
  • Het maken van een afspraak staat niet gelijk aan het doen van een aangifte. Dat wil zeggen dat we op basis van de ingevulde gegevens geen onderzoek kunnen starten. 
  • Wanneer je niet komt opdagen, gebeurt er verder niets met de gegevens die je ons verstrekte en zullen wij jou ook niet contacteren voor een nieuwe afspraak.
  • Weet dat je voor een aantal feiten niet persoonlijk naar het commissariaat hoeft te gaan en je de aangifte online kan doen via www.police-on-web.be: (brom)fietsdiefstal, winkeldiefstal, beschadigingen en graffiti. Je kan daar trouwens ook vakantietoezicht aanvragen of je alarm- of camerasysteem aanmelden.

coronaproof

Waarom op afspraak? 

  • Je verliest niet langer kostbare tijd in de wachtkamer. Je kiest immers het moment dat jou het beste past. 
  • Je krijgt voorrang, wordt dus sneller geholpen en meteen door de juiste persoon. Bovendien wordt er voor elke afspraak voldoende tijd voorzien zodat we in alle rust naar jouw verhaal kunnen luisteren. 
  • Betere service, want onthaalmedewerkers kunnen zich eveneens voorbereiden. 
  • Meer privacy (geen luisterende oren achter je in de rij). 
  • Je weet vooraf welke documenten nodig zijn voor je aangifte. Zo riskeer je niet langer om een extra trip naar het commissariaat te moeten maken. 
  • Je kan 24/7 een afspraak maken vanop elke locatie via een PC of mobiel toestel. 
  • Ook onze inspecteurs winnen tijd en kunnen daardoor vaker aanwezig zijn op straat. 
Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer Lokale Politie Schelde-Leie via het contactformulier of telefonisch via 09 321 36 00.