Hoe maak je een afspraak? Eenvoudig en online

Online

Maak hier je afspraak

  • Kies het feit waarvoor je wil langskomen Opgelet! 1 feit per afspraak. BV: Doe je aangifte van verlies portefeuille, maar wil je daarnaast ook nog een andere aangifte doen, dan dien je 2 afspraken te registreren.
  • Selecteer een afspraakmoment. Opgelet! Enkel de beschikbare momenten worden weergegeven. Zie je een bepaalde datum of uur niet meer staan, dan is dit afspraakmoment volzet of is het commissariaat gesloten.
  • Vul de gevraagde gegevens in.
  • Je krijgt een bevestiging van je afspraak via e-mail. Je krijgt eveneens een overzicht van de documenten of andere informatie die je dient mee te brengen. Indien je dat wenst, ontvang je ook een herinnering via e-mail. Via de herinneringsmail kan je de afspraak nog wijzigen of annuleren. 

OPGELET!

  • Je afspraak is pas definitief op het moment dat je een bevestigingsmail ontvangt.
  • Het maken van een afspraak staat niet gelijk aan het doen van een aangifte. Dat wil zeggen dat we op basis van de ingevulde gegevens geen onderzoek starten.
  • Hou je strikt aan de uren van je afspraak.

    Het is zelfs aangewezen om een tiental minuten vóór tijd te zijn, dat zorgt voor een vlotte afhandeling. Indien je later bent dan het uur van de afspraak, bestaat de kans dat je op dat moment niet meer zal worden verder geholpen en dus een nieuwe afspraak zal moeten maken.
  • Wanneer je niet komt opdagen, gebeurt er verder niets met de gegevens die je ons verstrekte en zullen we jou ook niet contacteren voor een nieuwe afspraak.

     

Telefonisch

Heb je geen internet of twijfel je of je wel aangifte moet doen? Dan kun je uiteraard telefonisch contact opnemen tussen 7u en 20u via het telefoonnummer 015/750 950. 

Een medewerker geeft je graag advies en maakt eventueel voor jou een afspraak.

De mogelijkheid om langs te komen in het commissariaat blijft uiteraard bestaan. Afhankelijk van de ernst en dringendheid, krijgen de mensen met afspraak voorrang.

Daarnaast willen we graag benadrukken dat de interventieploegen nog steeds 24/24 en 7/7 klaarstaan. Bij dringende hulp of een verdachte situatie, aarzel dan nooit en bel 101!

In de context van Covid-19 werd het digitaal loket tijdelijk uitgebreid met niet dringende aangiften. Misdrijven (ook gepleegd via het internet) die tijdelijk ook via het digitaal loket police-on-web kunnen aangegeven worden zijn:

  • slagen en verwondingen
  • bedreigingen
  • stalking / belaging
  • oplichting
  • diefstal zonder geweld
  • verlies van voorwerp / document (bv. autopapieren)

Bovendien kan u bij police-on-web zoals steeds online klacht indienen voor kleine misdrijven, uw alarmsysteem aanmelden en politietoezicht aanvragen voor uw woning tijdens uw vakantie of afwezigheid.

 

Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer ons via het contactformulier of telefonisch via 015 750 950.