Hoe en waar kan ik klacht indienen tegen de politie

Klachtafhandeling:

  • De burger die in zijn contacten met de politiediensten op één of andere wijze werd benadeeld, heeft het recht om zijn ongenoegen daarover te uiten.

    Dit houdt in dat de politieverantwoordelijken de plicht hebben om de klachten ernstig te nemen, deze te onderzoeken en desgevallend er een passend gevolg aan te geven. 

Kwaliteitszorg:

  • Het intern toezicht omvat niet enkel de opvolging van politieambtenaren in de uitoefening van hun functie en de afhandeling van klachten geuit door burgers.

    De resultaten van het klachtenonderzoek worden geanalyseerd met het oog op een efficiënter en effectiever werking van het politiekorps.

Klachtenmanagement:

  • Het intern toezicht participeert in het beleid en het klachtenmanagement.

Dienst Intern Toezicht:

  • In de politiezone Middelkerke is de korpschef, hoofdcommissaris Frank Delva aangesteld  als officier "Intern toezicht".

    Mits afspraak is hij tijdens de week op de kantooruren te bereiken.
Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer Lokale Politie Middelkerke via het contactformulier of telefonisch via 059 312 312.