Niet-dringende aangiftes en meldingen voortaan op afspraak!

Voor niet dringende meldingen of aangiftes wordt er op afspraak gewerkt in politiezone Getevallei. Onze politiezone probeert om de dienstverlening voor onze burgers nog beter te maken! Dankzij deze werkwijze is je beurt afwachten aan de politiebalie verleden tijd!

Afbeelding een afspraak maken.

Welke voordelen biedt dit voor de burger?

  • Je kiest zelf het moment dat het best aansluit in jouw agenda
  • Een betere dienstverlening want je wordt snel geholpen (een afspraak kan uiterlijk binnen een periode van 24 u)
  • Er wordt ruim voldoende tijd voorzien opdat je je verhaal rustig en in alle privacy kan doen aan één van onze inspecteurs
  • Bij het boeken van je afspraak krijg je meteen een overzicht van alle documenten die je moet meebrengen om je aangifte te kunnen doen. Op die manier heb je alles onmiddellijk bij en bespaar je een extra trip naar het commissariaat
  • Onze medewerkers kunnen zich goed voorbereiden in functie van de aangifte die je wil komen doen


Hoe werkt het in de verschillende politieposten en wijkkantoren?

Openingsurentabel versie 03/2024

      Let wel: je afspraak is pas definitief als je ook een bevestigingsmail hebt gekregen!

  • Heb je geen computer of lukt het niet via de website, maak telefonisch een afspraak op het nummer 016/805 805. Onze onthaalbediendes helpen je graag verder en leggen voor jou een afspraak vast.

     Heb je de politie DRINGEND nodig: bel steeds het noodnummer 101 in onderstaande situaties!

  • Ben jij of iemand uit je omgeving gewond en/of in gevaar?
  • Zijn de feiten nog bezig en/of zijn de daders nog in de buurt?
  • Moet er ter plaatse iets vastgesteld worden?