Administratief beheer
De dienst omvat zes functies:
- Administratief secretariaat
- Personeelsbeheer
- Logistiek beheer
- Onderhoud
- ICT
- Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk
De dienst staat onder leiding van het diensthoofd en beleidsmedewerker van de politiezone. Deze persoon is belast met beleidsvoorbereidende taken op het vlak van het algemeen beleid, het beheer en de organisatie van het korps.
Contact:
Tel: 055/33.70.33 – Fax: 055/33.70.04 – Mail: pz.ronse@police.belgium.eu
1. Administratief secretariaat
Het administratief secretariaat staat in voor het algemeen secretariaatswerk van het korps. Het ondersteunt het volledige korps door het verwerken en registreren van niet-gerechtelijke briefwisseling en het beheer van de korpsbibliotheek.
Voor algemene informatievragen:
Mail: pz.ronse@police.belgium.eu
De administratieve assistenten zorgen voor de verdere afhandeling of zorgen ervoor dat de vraag bij de juiste persoon of dienst terechtkomt.
2. Personeelsbeheer
De personeelsdienst ondersteunt het operationeel, administratief en logistiek personeel van de politiezone op volgende domeinen:
- Administratie van interne en externe mobiliteit
- Organisatie van stages en ondersteuning van mentoren
- Planning, voorbereiding en administratieve opvolging van personeelsevaluaties
- Opmaak en beheer van persoonlijke personeelsdossiers
- Loonadministratie en toekenning/schrapping van vergoedingen en toelagen
- Ziekteregistratie en opvolging van ziektecontingenten
- Beheer en opvolging van het tijdsregistratiesysteem
- Registratie en opvolging van verlofaanvragen
- Beheer van pensioendossiers
- Opvolging van wetgeving en politiestatuut
- ...
Contact:
Tel: 055/33.70.41 – Fax: 055/33.70.04
Mail: pz.ronse.personeelsdienst@police.belgium.eu
Interesse in een loopbaan bij de politie?
Neem contact op via Tel: 055/33.70.50 of hetzelfde e-mailadres.
3. Logistiek beheer
De dienst logistiek staat in voor het aankoopbeheer en de opvolging van materiaal, uitrusting en infrastructuur binnen de politiezone. De taken zijn zowel administratief als technisch van aard en omvatten:
- Beheer van infrastructuur en meubilair
- Aankoop en opvolging van dienstkledij en uitrusting
- Administratieve verwerking: offerteaanvragen, bestelaanvragen en facturatie
- Aankoop en beheer van kantoorbenodigdheden
- ...
Contact:
Tel: 055/33.70.56 of 055/33.70.35 – Fax: 055/33.70.04
Mail: pz.ronse.logistiek@police.belgium.eu
4. Onderhoud
Het dagelijks onderhoud van het commissariaat wordt verzorgd door het onderhoudspersoneel.
Daarnaast is er een technisch medewerker die instaat voor herstellingen aan het gebouw, het transport van dienstvoertuigen naar de garage, het regelen van afspraken met de autokeuring, en het uitvoeren van boodschappen voor de politiezone bij lokale handelaars.
5. ICT
Deze dienst zorgt ervoor dat de politiezone beschikt over een degelijk informaticaplatform.
Taken omvatten onder andere:
- Installatie en onderhoud van hardware
- Installatie van software
- Beheer van servers
- Uitbouw en onderhoud van intranetten en het beheer van de website
- Nauwe samenwerking met het functioneel beheer en ondersteuning naar eindgebruikers
Technische problemen op de website?
Meld het via de contactgegevens op de site.
6. Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk
Elke werkgever is wettelijk verplicht zorg te dragen voor het welzijn van zijn werknemers. Hiervoor moet een interne dienst voor preventie en bescherming op het werk worden opgericht.
De politiezone Ronse heeft hiervoor een samenwerkingsovereenkomst met So-lva, die ondersteuning biedt bij het uitvoeren van deze wettelijke verplichtingen. Een externe preventieadviseur werd aangesteld en adviseert het korps inzake welzijnsbeleid.
Binnen de politiezone is er ook een interne referentiepersoon voor preventie aangesteld. Deze persoon zorgt voor de praktische toepassing van het advies van de preventieadviseur.
Daarnaast zijn er 2 vertrouwenspersonen aangesteld in het kader van de psychosociale zorg. Zij bieden een luisterend oor aan collega’s, begeleiden hen bij het zoeken naar oplossingen en kunnen bemiddelen indien nodig. Vertrouwenspersonen zijn gebonden aan beroepsgeheim.