Administratief beheer

De dienst administratief beheer

De dienst administratief beheer staat in voor de administratieve en logistieke ondersteuning van de politiezone.

De dienst omvat zes functies:

  1. Administratief secretariaat
  2. Personeelsbeheer
  3. Logistiek beheer
  4. Onderhoud
  5. ICT
  6. Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk

De dienst staat onder leiding van adviseur Sara-Ann Legrand. Naast diensthoofd is mevr. Legrand ook beleidsmedewerker van de politiezone. Zij is belast met beleidsvoorbereidende taken op het vlak van het algemeen beleid, het beheer en de organisatie van het korps.

Contact: Tel 055/33.70.50 - Fax 055/33.70.04 - Sara-Ann.Legrand@police.belgium.eu

1. Administratief secretariaat

Het administratief secretariaat staat in voor het algemeen secretariaatswerk van het korps. Het ondersteunt het volledige korps door het verwerken en registreren van niet-gerechtelijke briefwisseling en het beheer van de korpsbibliotheek.

Verantwoordelijken:
Assistenten Nathalie Cnudde en Iphigenia Vande Kerckhove 

Voor algemene informatievragen kan contact worden opgenomen via het e-mailadres: pz.ronse@police.belgium.eu. De administratieve assistenten zorgen voor de verdere afhandeling of zorgen ervoor dat de vraag bij de juiste persoon of dienst terechtkomt.

2. Personeelsbeheer

De personeelsdienst ondersteunt het operationeel, administratief en logistiek personeel van de politiezone op volgende domeinen:

  • Administratie van interne en externe mobiliteit
  • Organisatie van stages en ondersteuning van mentoren
  • Planning, voorbereiding en administratieve opvolging van personeelsevaluaties
  • Opmaak en beheer van persoonlijke personeelsdossiers
  • Loonadministratie en toekenning/schrapping van vergoedingen en toelagen
  • Ziekteregistratie en opvolging van ziektecontingenten
  • Beheer en opvolging van het tijdsregistratiesysteem
  • Registratie en opvolging van verlofaanvragen
  • Beheer van pensioendossiers
  • Opvolging van wetgeving en politiestatuut

Verantwoordelijken:
Consulent Lien Elet en assistent Niky Commere staan in voor het personeelsbeheer van de zone.

Contact:
Tel. 055/33.70.41 – Fax. 055/33.70.04
Mail: pz.ronse.personeelsdienst@police.belgium.eu

Interesse in een loopbaan bij de politie?
Contacteer Sara-Ann Legrand via Tel. 055/33.70.50 of hetzelfde e-mailadres.

3. Logistiek beheer

De dienst logistiek staat in voor het aankoopbeheer en de opvolging van materiaal, uitrusting en infrastructuur binnen de politiezone. De taken zijn zowel administratief als technisch van aard en omvatten:

  • Aankoop en beheer van kantoorbenodigdheden
  • Beheer van infrastructuur en meubilair
  • Aankoop en opvolging van dienstkledij en uitrusting
  • Administratieve verwerking: offerteaanvragen, bestelaanvragen en facturatie

Verantwoordelijken:
Assistenten Nathalie Cnudde en Iphigenia Vande Kerckhove coördineren de dagelijkse werking.

Contact:
Tel. 055/33.70.56 – Fax. 055/33.70.04
Mail: pz.ronse.logistiek@police.belgium.eu

4. Onderhoud

Het dagelijks onderhoud van het commissariaat wordt verzorgd door Béatrice Moreau en Wendy Van Crombrugge.

Bram Demulder, onze onderhoudsman, staat onder andere in voor kleine herstellingen aan het gebouw, het onderhoud en het wegbrengen van de dienstvoertuigen naar de garage, het regelen van afspraken met de autokeuring, alsook voor kleine boodschappen voor de politiezone bij lokale handelaars, de Federale Politie,..

5. ICT

Deze dienst wordt geleid door Creteur Stijn en Mike Legein, zij zorgen ervoor dat onze politiezone beschikt over een degelijk informaticaplatform.

Samengevat houdt dit in:

  • Installatie en onderhoud van hardware.
  • Installatie van software.
  • Beheer van servers.
  • Uitbouw en onderhoud van intranetten en het beheer van deze website.
  • Nauwe samenwerking met het Functioneel beheer en ondersteuning naar eindgebruikers toe.

Ondervindt u technische problemen op deze site, zoals een link die niet werkt?

6. Interne dienst Preventie en Bescherming op het Werk

Elke werkgever is wettelijk verplicht zorg te dragen voor het welzijn van zijn werknemers. Hiervoor moet een interne dienst voor preventie en bescherming op het werk worden opgericht.

De politiezone Ronse sloot een samenwerkingsovereenkomst met So-lva, die ondersteuning biedt bij het uitvoeren van deze wettelijke verplichtingen. De heer Ronny Bossaert, aangesteld door So-lva, is de externe preventieadviseur en adviseert het korps inzake welzijnsbeleid.

Binnen de politiezone werd mevrouw Sara-Ann Legrand aangesteld als referentiepersoon voor interne preventie. Zij zorgt voor de praktische toepassing van het advies van de preventieadviseur.

Daarnaast werden ook vertrouwenspersonen aangesteld in het kader van de psychosociale zorg. Zij bieden een luisterend oor aan collega’s met psychosociale problemen, begeleiden hen bij het zoeken naar oplossingen en kunnen bemiddelen indien nodig. Vertrouwenspersonen zijn gebonden aan beroepsgeheim.

Vertrouwenspersonen in de politiezone Ronse:

  • Mevr. Caroline Vanhuysse
  • Dhr. Dominique Delusinne