Regularisatieprocedure van de inschrijvingen.

Wat houdt deze procedure in?

De normale regularisatieprocedure voor een brommer of lichte vierwieler verloopt als volgt:

- Stap 1. De gebruiker gaat naar bpost met zijn gelijkvormigheidsdocumenten. Ter plaatse voert bpost de technische gegevens van het voertuig in en stuurt deze door naar de DIV.

- Stap 2. De gebruiker krijgt van bpost een aanvraagformulier voor inschrijving dat hij moet invullen, ondertekenen en voorleggen aan zijn verzekeraar.

- Stap 3. De verzekeraar voert de inschrijving uit via de WebDIV-toepassing en overhandigt de gebruiker een samenvattingsformulier van de inschrijving.

- Stap 4. De gebruiker wacht op de postbode aan wie hij 42 EUR contant betaalt. Hiervoor krijgt hij de kentekenplaat en het kentekenbewijs dat hij zorgvuldig moet bewaren (het inschrijvingsbewijs bestaat uit twee delen: een deel om thuis te bewaren en een ander om aan boord van het voertuig te bewaren).

Voertuigen die vóór 31/03/2014 uit een EU-land zijn ingevoerd en die een nationale (geen Europese) goedkeuring hebben, moeten de goedkeuringsprocedure voor motoren en brommers volgen. Vervolgens kunnen ze op de normale manier worden ingeschreven.

Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer ons via het contactformulier of telefonisch via 055 33 70 33.